terhutang budi

Hari ini sepatutnya aku menghadiri majlis berbuka puasa anjuran krew aktiviti kelas aku.. akan tetapi, aku memilih untuk tidak menghadiri majlis tersebut. bukan apa, aku x keluarkan duit pun untuk majlis tu. so kalau aku datang, macam menumpang majlis orang je. aku xnk macam tu. cukuplah.. aku dah banyak susahkan diorang.. sewa rumah aku diorang baya, makan aku hari2 pon diorang yang belanja.. duit untuk aku hadiri majlis tu da pon dibayar oleh classmate aku.. tapi aku rasa aku x layak untuk join diorang.. sapalah aku.. aku cuma seorang student yang menumpang semua benda.. kalau x kerana diorang, aku merempat entah kat mana.. terima kasih banyak2 aku ucapkan.. tapi kali ini aku minta maaf.. aku terpaksa menolak walaupun dah dibayar.. ada yang mempersoalkan ketidakhadiran aku.. katanya aku sombong, orang da belanje pon xnk pergi.. bukan aku xnk, tp biarlah korang makan lebih dari bawa aku.. aku hanya akan merosakkan majlis tu nanti.. aku harap diorang had a great time.

satu lagi sebab aku x pegi adalah untuk menguji diorang.. aku nak cari sahabat kat sini.. p diorang cuma kawan untuk bergembira.. diorang x faham aku.. mungkin setahun itu masih awal untuk diorang mengenali siapa aku yang sebenarnya.. mungkin diorang ckp tu rezeki, tapi pada aku, itu berhutang budi.. masa meeting untuki majlis tu, diorang cakap kalau sorang x pergi, semua x pergi.. bila ku cakap xnk pergi, diorang x usaha pon nak pujuk aku untuk pergi.. buat xtahu je.. kutuk aku lg ade.. bukan nak naikkan semangat aku, tanya apa masalah aku, kenapa aku xnk pergi.. diorang cuma tahu, kalu xnk pergi sudah.. malas nak layan.. orang2 macam ni xbole dijadikan sahabat.. secara fizikalnya mungkin aku bole minta tolong.. tp tidak secaraemosi... mungkin diorang da proceed g pulau by now.. macam biasa, aku ditinggalkan.. diorang cuma bersusah payah cari aku bila diorang ada masalah dengan assigment.. aku rasa sekarang ni aku hidup sebatang kara.. family aku pon x bantu aku.. aku ni jenis xsuke minta tolong banyak kali.. skali aku mnx tolong, kalau nk tolong Alhamdulillah.. klu xnk tolong xpe laa.. biar aku selesaikan sendiri..

aku x tahu sampai bila aku mampu hidup macam ni.. rasa macam jadi balaci.. bile diorang nak mnx tolong, diorang panggil.. bile diorang nk seronok2, tinggalkan aku.. aku masih lagi bole play along.. aku cuma xtahan dengan sikap manusia yang suka guna duit diorang untuk mengarah2 orang yg x berduit macam aku.. "tolong laa aku we, nnt aku blanje ko" diorang ingat aku hadap sangat dengan duit diorang?? mule2 aku termakan laa jugak dengan helah diorang tu.. tp 6 bulan da cukup buat aku serik.. sekarang ni aku nak habiskan study aku kat sini, then blah.. blah dari penang, blah dari orang2 yang buat aku sedih..

Comments