kejadian yang menimbulkan persoalan

tadi aku g tengok wayang kat jusco, abz tgk wayang, aku pergi solat kat surau kt jusco tuh. aku x ikut imam sebab aku nak cepat sbb kat situ sejuk, aku tak tahan. elok aku masuk rakaat kedua, ade sorang mamat ni tetibe solat kat sebelah aku(nampak sangat tak khusyuk). mulanya aku tak ada lah fikir banyak. mungkin da tak ada tempat. then aku perasan yang sejadah dia kebelakang sikit dari sejadah aku. aku naik heran. dia takbir lps tu duduk tahiyyat sama dengan aku. aku pun jadi pelik. kat depan dah ade orang solat berjemaah, knape dia solat ikut aku? setahu aku, dalan sati bulik tak boleh ade dua imam so aku pun solat je macam biase and ignore mamat tu. aku xberani nak baca surah,takbir kuat - kuat. ade tak sesape yang boleh beri penjelasan tentang apa yang dah berlaku ni?

Comments